Leveringsakte en hypotheekakte

De meeste mensen vragen de bank om ze voor de aankoop van een woning geld te lenen. Zeker nu de rente zo laag is. Voor de overdracht, de levering, van de woning moet je naar de notaris. Die maakt de leveringsakte. Als je voor de koop van de woning geld bij de bank leent, maakt de notaris ook de hypotheekakte voor je op. De leveringsakte en de hypotheekakte worden direct na elkaar bij de notaris door partijen getekend. Alle kosten die je maakt voor de financiering van de woning mag je aftrekken voor de inkomstenbelasting. Wil je dat wij je helpen met de leveringsakte én de hypotheekakte, dan geven we je op die combinatie een korting. Wordt het allemaal nog voordeliger.

Als je de makelaar vraagt om het getekende koopcontract aan ons te sturen, pakken wij de levering voor je op. Als je bij de de bank of je hypotheekadviseur opgeeft dat wij de behandelend notaris zijn, stuurt de bank ons de hypotheekopdracht toe zodat wij de hypotheekakte voor je kunnen verzorgen. Wij nemen na ontvangst van de stukken dan contact met je op.

Voorwaarden leveringsakte gecombineerd met een hypotheekakte
Vraag een offerte voor deze twee akten op als:

  • Het een leveringsakte en een hypotheekakte is voor een woning 
  • Deze woning door de koper is aangekocht en wordt geleverd bij Basisnotarissen
  • De verkoper en de koper allebei particulier zijn
  • De koop goed schriftelijk is vastgelegd, bijvoorbeeld door een makelaar of door een notaris
  • Er geen sprake is van vestiging of afstand van beperkte rechten, kwalitatieve verplichtingen , huur- of gebruiksrechten en/of andere bijzondere bepalingen zoals kettingbedingen, voorkeursrechten en dergelijke.
  • De hypotheekgever particulier is
  • Het geld wordt verstrekt door een Nederlandse bank of verzekeraar

Prijs

Kies een koopprijs

Klik aan om welke koopprijs het gaat. Ons systeem berekent automatisch de offerte.

 

Aanvullende diensten

{{selectedBudget.displayText}} {{ selectedBudget.displayValue }}

{{ item.title }} € {{ ToPrice(item.price) }}

Kosten derden

{{ item.title }} € {{ ToPrice(item.price) }}


Subtotaal € {{ subtotal }}

BTW € {{ btw }}

Totaal € {{ total }}

Vraag een offerte aan

Veelgestelde vragen

  • Heb ik een notaris nodig bij het kopen van een huis?
  • Ja, als het koopcontract is getekend heeft u een notaris nodig voor de akte van levering. Het getekende koopcontract wordt door de makelaar aan de door koper gekozen notaris verzonden. De notaris gaat aan de hand daarvan de akte van levering voorbereiden en inplannen. Pas als de akte van levering is getekend en bij het kadaster in ingeschreven is de eigendom overgegaan. Is er geen makelaar betrokken, dan kunnen wij het koopcontract voor partijen opstellen. 

  • Mag ik zelf kiezen welke notaris ik wil?
  • Ja, u kiest als koper zelf de notaris. Bij Basisnotarissen bent u altijd aan het juiste adres! U vraagt snel en eenvoudig een offerte aan op onze website.

  • Ik kan niet bij de overdracht/akte van levering aanwezig zijn. Kan ik een volmacht afgeven?
  • Dat kan. Als verkoper kunt u volstaan met een onderhandse volmacht. Wel moet een notaris uw handtekening legaliseren. Als koper kunt u ook volstaan met een onderhandse volmacht, maar als er ook een hypotheek moet worden gevestigd is een notariële akte vereist.

  • Wanneer ben ik overdrachtsbelasting verschuldigd?
  • U bent overdrachtsbelasting verschuldigd als u eigenaar wordt van:

    • Een onroerende zaak, bijvoorbeeld een woning, bedrijfspand of stuk grond.
    • Rechten op onroerende zaken, zoals erfpacht of opstalrecht
    • Aandelen in een nv, bv of maatschap waarvan de bezittingen voor het grootste deel uit onroerende zaken bestaan. Wij noemen dit onroerende zaaklichamen. 

    Er zijn verschillende vrijstellingen voor de overdrachtsbelasting mogelijk. Daarmee kunt u geld besparen. Neem hierover contact met de collega's van Van Weeghel Doppenberg Kamps Notarissen op, wij kunnen u hierin advies geven. 

Staat uw vraag er niet bij?

Bekijk het overzicht met alle veelgestelde vragen.

Naar veelgestelde vragen