Leveringsakte 

Bij de overdracht van een woning is een notariële leveringsakte vereist. Je kunt niet om een notaris heen. Dat is nu eenmaal zo. Wat je daar ook van vindt. Voor een goedkope leveringsakte ben jij bij ons aan het goede adres. Zonder dat je concessies hoeft te doen aan de kwaliteit van de dienstverlening. Online vraag je heel eenvoudig een offerte aan. Zodat jij precies weet waar je aan toe bent.

Voorwaarden leveringsakte
Een offerte voor een leveringsakte kan opgevraagd worden als:

  • Het een leveringsakte is voor een woning
  • De verkoper en de koper allebei particulier zijn
  • De koop goed schriftelijk is vastgelegd, bijvoorbeeld door een makelaar of door de notaris
  • Er geen sprake is van vestiging of afstand van beperkte rechten, kwalitatieve verplichtingen, huur- of gebruiksrechten en/of andere bijzondere bepalingen zoals kettingbedingen, voorkeursrechten en dergelijke.

Offerte

Kies een koopprijs

Klik aan om welke koopprijs het gaat. Ons systeem berekent automatisch de offerte.

*vanaf € 750.000,00 op aanvraag

Aanvullende diensten

{{selectedBudget.displayText}} {{ selectedBudget.displayValue }}

{{ item.title }} € {{ ToPrice(item.price) }}

Kosten derden

{{ item.title }} € {{ ToPrice(item.price) }}


Subtotaal € {{ subtotal }}

BTW € {{ btw }}

Totaal € {{ total }}

Op onze diensten zijn onze algemene voorwaarden en onze spelregels van toepassing. Ons honorarium ziet uitsluitend op de vergoeding die wij voor de door ons te verlenen diensten ontvangen. Het honorarium is exclusief BTW en kosten (verschotten) die wij vanwege onze taakuitoefening worden geacht te maken en moeten vergoeden aan derden. Deze kosten worden volledig doorbelast. In sommige gevallen is een KIK-akte niet mogelijk en geldt het hogere tarief van € 144,50 in plaats van het KIK-tarief van € 82,50.

Vraag uw offerte aan



Veelgestelde vragen

  • Heb ik een notaris nodig bij het kopen van een huis?
  • Ja, als het koopcontract is getekend heeft u een notaris nodig voor de akte van levering. Het getekende koopcontract wordt door de makelaar aan de door koper gekozen notaris verzonden. De notaris gaat aan de hand daarvan de akte van levering voorbereiden en inplannen. Pas als de akte van levering is getekend en bij het kadaster in ingeschreven is de eigendom overgegaan. Is er geen makelaar betrokken, dan kunnen wij het koopcontract voor partijen opstellen. 

  • Mag ik zelf kiezen welke notaris ik wil?
  • Ja, u kiest als koper zelf de notaris. Bij Basisnotarissen bent u altijd aan het juiste adres! U vraagt snel en eenvoudig een offerte aan op onze website.

  • Ik kan niet bij de overdracht/akte van levering aanwezig zijn. Kan ik een volmacht afgeven?
  • Dat kan. Als verkoper kunt u volstaan met een onderhandse volmacht. Wel moet een notaris uw handtekening legaliseren. Als koper kunt u ook volstaan met een onderhandse volmacht, maar als er ook een hypotheek moet worden gevestigd is een notariële akte vereist.

  • Wanneer ben ik overdrachtsbelasting verschuldigd?
  • U bent overdrachtsbelasting verschuldigd als u eigenaar wordt van:

    • Een onroerende zaak, bijvoorbeeld een woning, bedrijfspand of stuk grond.
    • Rechten op onroerende zaken, zoals erfpacht of opstalrecht
    • Aandelen in een nv, bv of maatschap waarvan de bezittingen voor het grootste deel uit onroerende zaken bestaan. Wij noemen dit onroerende zaaklichamen. 

    Er zijn verschillende vrijstellingen voor de overdrachtsbelasting mogelijk. Daarmee kunt u geld besparen. Neem hierover contact met de collega's van Van Weeghel Doppenberg Kamps Notarissen op, wij kunnen u hierin advies geven. 

Staat uw vraag er niet bij?

Bekijk het overzicht met alle veelgestelde vragen.

Naar veelgestelde vragen