Leveringsakte 

Bij de overdracht van een woning is een notariële leveringsakte vereist. Je kunt niet om een notaris heen. Dat is nu eenmaal zo. Voor een goedkope leveringsakte ben jij bij ons aan het goede adres. Zonder dat je concessies hoeft te doen aan de kwaliteit van de dienstverlening. Online vraag je heel eenvoudig een offerte aan. Die krijg je gelijk in je inbox. Zodat jij precies weet waar je aan toe bent.

Als je de makelaar vraagt om het getekende koopcontract aan ons te sturen, pakken wij de levering voor je op. Wij nemen na ontvangst van het koopcontract dan contact met je op.

Voorwaarden leveringsakte
Een offerte voor een leveringsakte kan opgevraagd worden als:

  • Het een leveringsakte is voor een woning
  • De verkoper en de koper allebei particulier zijn
  • De koop goed schriftelijk is vastgelegd, bijvoorbeeld door een makelaar of door de notaris
  • Er geen sprake is van vestiging of afstand van beperkte rechten, kwalitatieve verplichtingen, huur- of gebruiksrechten en/of andere bijzondere bepalingen zoals kettingbedingen, voorkeursrechten en dergelijke.

Prijs

Kies een koopprijs

Klik aan om welke koopprijs het gaat. Ons systeem berekent automatisch de offerte.

 

Aanvullende diensten

{{selectedBudget.displayText}} {{ selectedBudget.displayValue }}

{{ item.title }} € {{ ToPrice(item.price) }}

Kosten derden

{{ item.title }} € {{ ToPrice(item.price) }}


Subtotaal € {{ subtotal }}

BTW € {{ btw }}

Totaal € {{ total }}

Vraag een offerte aan

Veelgestelde vragen

  • Mag ik zelf kiezen welke notaris ik wil?
  • Ja, u kiest als koper zelf de notaris. Bij Basisnotarissen bent u altijd aan het juiste adres! U vraagt snel en eenvoudig een offerte aan op onze website.

  • Ik kan niet bij de overdracht/akte van levering aanwezig zijn. Kan ik een volmacht afgeven?
  • Dat kan. Als verkoper kunt u volstaan met een onderhandse volmacht. Wel moet een notaris uw handtekening legaliseren. Als koper kunt u ook volstaan met een onderhandse volmacht, maar als er ook een hypotheek moet worden gevestigd is een notariële akte vereist.

  • Heb ik een notaris nodig bij het kopen van een huis?
  • Ja, als het koopcontract is getekend heb je een notaris nodig voor de akte van levering. Zoek een notaris die kwaliteit biedt, snel en goedkoop is en een hoge klanttevredenheid scoort. Kijk,  vergelijk en je komt vanzelf bij ons uit. Het getekende koopcontract wordt door de makelaar aan de door koper gekozen notaris verzonden. De notaris gaat aan de hand daarvan de akte van levering voorbereiden en inplannen. Pas als de akte van levering is getekend en bij het kadaster in ingeschreven is de eigendom overgegaan. Is er geen makelaar betrokken, dan kunnen wij het koopcontract voor partijen opstellen. 

  • Wanneer ben ik overdrachtsbelasting verschuldigd?
  • Je bent overdrachtsbelasting verschuldigd als je eigenaar wordt van:

    • Een onroerende zaak, bijvoorbeeld een woning, bedrijfspand of stuk grond.
    • Rechten op onroerende zaken, zoals erfpacht of opstalrecht
    • Aandelen in een nv, bv of maatschap waarvan de bezittingen voor het grootste deel uit onroerende zaken bestaan. Wij noemen dit onroerende zaaklichamen. 

    Er zijn verschillende vrijstellingen voor de overdrachtsbelasting mogelijk. Daarmee kun je geld besparen. Wij weten hoe.

Staat uw vraag er niet bij?

Bekijk het overzicht met alle veelgestelde vragen.

Naar veelgestelde vragen